wtorek, 30 kwietnia 2013

Trawnik uratowany i już skoszony, a kompostownik prawie zapełniony


Nawiązując do jednego z ostatnich wpisów, gdzie trawnik pokryty był pleśnią śniegową załączam fotografie tego samego wycinka trawnika po wykonanych zabiegach mających na celu uratowanie darni oraz pozostawienie go na 14 dni na regenerację. Trawnik zimą leżał pod bardzo grubą warstwą śniegu z odśnieżania i po roztopach był zaatakowany przez pleśń śniegową.  Opisane wcześniej zabiegi, w tym głównie aeracja i wygrabienie dały pozytywne rezultaty, a uzyskane wcześniej obumarłe źdźbła przemieszane ze świeżą skoszoną trawą już się rozkładają w kompostowniku.
Trawa w trakcie koszenia
Skoszony zregenerowany trawnik

5 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie sam trawnik wygląda bardzo ładnie i na pewno zostało tutaj włożone sporo pracy. Moim zdaniem warto jest dbać o naszą zieleń. Tym bardziej, że w końcu czasami również mogą pojawić się niechciane chwasty. Dlatego jak napisano w https://www.substral.pl/chwasty-na-trawniku-odchwaszczanie-trawnika to warto jest zwalczać takie chwasty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie sam trawnik wygląda bardzo fajnie i ja również dążę do tego, aby mój tak wyglądał. Na ten moment polecam każdemu przeczytanie wpisu https://expodom.pl/jak-prawidlowo-podlewac-trawnik/ gdzie ciekawie napisano to jak ma wyglądać kwestia podlewania trawnika.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co by nie mówić to oczywiście sam trawnik jest bardzo ważnym miejscem w naszym ogrodzie i ja również jestem zdania, ze dobrze jest mieć na czym wypoczywać. Właśnie dlatego ja bardzo chętnie zamówiłam świetne meble ogrodowe z https://ogrodolandia.pl/ i zdecydowanie to była bardzo mądra decyzja.

    OdpowiedzUsuń